The fastest message board....ever.

| KOTIMAISIA ARTISTEJA | GALLERIA | TULEVAT TAPAHTUMAT |
Fi-Reggae: Chatty Chatty
Drama kings & queens corner
Mene sivulle:  1234567891011 Seuraava sivu
Sivu:1 / 11
hyviä elokuvia joiden parissa on mukava viettää iltoja
Kirjoitti: ()
Päiväys:

se on niin mukavaa illalla tehä pari leipää ja keittää teetä ja sitte istahtaa sohvalle ja ruveta kattomaan jotain hyvää elokuvaa :)

niin siis kertokaa mulle teiän mieli elokuvat ni voin sitten hankkia niitä käsiini ja kattella niitä ja odotella kevättä :D

viimeeksi ite katoin, taas pitkästä aikaa, ''How High'':n ja se on niin huvittava vieläki :D tykkään siitä ihan pirusti, mutta sillä on kyllä tekemistä asian kanssa, että oon kuunnellu method mania ja redmania puolet elämästäni :P melkeen :D ja sitten tää onko se nyt parin vuoden takanen elokuva ''Amelie'' on ihan mainio :) se on tunnelmallinen&hyvin tehty :) ja mulle se toimii samalla matkamuistona kun siinä näkyy semmosia paikkoja missä me ollaan käyty kun viime pääsiäisenä oltiin Pariisissa :)

*SPITTIN' FIYAH SOUND ROCKIN' IT!*
SF SOUNDCLOUD
FACEBOOK & FACEBOOK RYHMÄ
TUPLA-VEE MIXCLOUD
TUPLA-VEE SOUNDCLOUD
05200

Re: hyviä elokuvia joiden parissa on mukava viettää iltoja
Päiväys:

Hienon ja syvänkin leffakokemuksen janoon - [www.imdb.com]
Sneakkiin kulttuurinjanoon - [imdb.com]
Varmatunnelmainen klassikko (..jos scifi yhtään lämmittää) - [imdb.com]

Emmä paljon leffoja kato, mutta nuo hyvin suositeltavat pätkät tuli mieleen..

Päiväys:

Tämä elokuva on upea, mutta mä olenkin tällainen romantikko:
[www.imdb.com]

----
E pluribus anum

Päiväys:

Jos Amelie maistui niin suosittelen saman ohjaajan elokuvaa Delicatessen
[imdb.com]
tai Cité des enfants perdus(Kadonneiden lasten kaupunki)[imdb.com]
Itse olen Eurooppalaisten ja Etelä-Amerikkalaisten elokuvien ystävä joten suosittelen näistä uusista Cidade de Deus(City Of God) [www.imdb.com] ja koko Pedro Almodovarin tuotantoa. Aina kun vuokraan elokuvan valitsen hyllystä ne jotka ovat voittaneet Cannesin tai Berliinin elokuvafestivaaleilla palkintoja, kertaakaan en ole pettynyt, aina takuuvarmaa laatua.

Päiväys:

Niille jotka nauttivat huonoista elokuvista voin suositella House of the Deadia [www.imdb.com] ja Dungeons & Dragonsia [www.imdb.com] itse nautin surkean elokuvan aiheuttamasta naurusta ja varmaan jonkilaisesta masokistisesta nautinnosta

Päiväys:

elokuvista kaikkien aikojen suosikkini taitaa kuitenkin olla "Conan the destroyer", ihan totta.

Päiväys:

muutama vuosi siiten näin "aavesoturin", sekin oli huikea elokuvaelämys.

Päiväys:

Red Dawn

Päiväys:

Kummisetä trilogia

Päiväys:

Kubrickin ja Tarantinon tuotantoa uskaltaa suositella käytännössä kokonaisuudessaan.

Huumoriosastolta Monty Pythonit (joista pidän eniten Life of Brianista).

Päiväys:

Kattelin Stockmanilla Coppola boxia ja ihmettelin kovin kun siitä ei löytynyt 'Rumble Fish' leffaa...

Päiväys:

shaun of the dead

Päiväys:

Cannibal Ferox

Päiväys:

Spike Leen "Do The Right Thing" [www.imdb.com], Don Coscarellin "Bubba Ho-Tep" [www.imdb.com] ja sitten vaikka koko kuusiosainen Lone Wolf & Cub -samuraielokuvasarja. Noita kelpaa killitellä... Sittenhän ny tietysti on kaikkia muitakin upeita tekeleitä kuten Terrence Malickin "Julma maa" [www.imdb.com] Stuart Rosenbergin "Lannistumaton Luke" [www.imdb.com] ja vaikka Sam Peckinpahin "Hurja joukko" [www.imdb.com] ynnä muita 60-70-luvun taitteen väkivaltaelokuvia, jotka jostain ihmeen syystä miellyttävän esteettisyydellään aivan ylivertaisesti. Komedioista yksi viihdyttävimpiä on Mike Judgen "Konttorirotat" [www.imdb.com], jonka tossa äskettäin kaivoi arkistojen pohjalta jälleen nauhuriin surisemaan.

Päiväys:

Area 08 1 ja 2,Monsters of art, Dirty Hands 1 ja 2, While you were sleeping, Friendly Fire.....siinä teille ihmettelemistä.....

Päiväys:

Waking Life
Lainaus

Dreams. What are they? An escape from reality or reality itself? Waking Life follows the dream(s) of one man and his attempt to find and discern the absolute difference between waking life and the dreamworld. While trying to figure out a way to wake up, he runs into many people on his way; some of which offer one sentence asides on life, others delving deeply into existential questions and life's mysteries. We become the main character. It becomes our dream and our questions being asked and answered. Can we control our dreams? What are they telling us about life? About death? About ourselves and where we come from and where we are going? The film does not answer all these for us. Instead, it inspires us to ask the questions and find the answers ourselves.

Viha (La Háine)

Kadonneiden lasten kaupunki (La Cité des enfants perdus)

Once Upon a Time in China (Wong Fei-Hung), "Olipa kerran Kiinassa"(?)

Kolme vikaa kestosuosikkeja, ekasta tais just pari viikkoa sitte tulla semmonen kans, ku ekaa kertaa näin. Jos ei jotain näistä oo nähny ni kannattaa ehdottomasti kattoa. Veikkaisin et City of God tulee kans kestosuosikiks sitte ku sen näkee, mut en o viel saanu käsiini.

...aijuu ja melkeen mikä vaan Kubrickin pätkä.

Viestiä muokattu (17.01.05 00:17)

Päiväys:

Pitää kyl viel mainita noitten ylläolevien seuraks muutama aivan loistava komedia:

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Snatch

Päiväys:

Päiväys:

onha noita... hyviä ainaki.. ja sit on tottakai nää monty pythonit..(??) no joo... mutta edellämainittu 'once upon a time in china' on tosi hyvä, mutta sit myös Green Mail, vaikka en tom hanksin leffoista yleensä, mutta se kyllä paikoin pisti miettimään..

Päiväys:

Tromssan festivaaleilla muutama vuosi sitten näkemäni Prinsessa ja soturi (Der Krieger und die Kaiserin) ei ole vielä vertaistaan löytänyt. Pysähdyttävän mahtava. [www.imdb.com]

(tulee tosin mieleen juokse lola, jossa franka potente kanssa viiletti..)

Ja sitten niistä leffoista, joita katsoo ihan siksi, että tulee hyvä olo.. Ang Leen Syö juo, mies nainen - oon nähnyt sen varmaan kymmenisen kertaa.

Päiväys:

Hyvät,pahat ja rumat.....klassikko =D Muutkin Clintin leffat varsinkin länkkärit ovat loistavaa viihdettä.

Päiväys:

Itse olen friikahtanut animaatioihin. Ice Age on kova!!!

Päiväys:

joitain mun suosikkeja (epämääräisessä järkässä):

Desperately seeking Susan
Before sunset
Girls just want to have fun
Ferris Bueller's day off
Coming to America
Slacker
City of god
Requiem for a dream
Todo sobre mi madre
Frida
Amélie
Blood in, blood out
Viha
Colors
Boyz n the hood
Pulp fiction
Crouching Tiger, Hidden Dragon

riittäisköhän nää tähän hätään... ;)

lisäys:
Fire Walk with Me

Viestiä muokattu (24.01.05 15:19)

------------------------
Convite para vida.

Päiväys:

mainioo, siinä on jo parille illalle kattomista ;D mutta enää tarvinnee hankkia ne jostain käsiini :D

mutta tossa oli aikapaljon noita väkivalta pätkiä, toki muitakin, mutta niistä tuli mieleen tällänen vanha jengileffa mikä kertoo todella hyvin LA:n maeningista sillon joskus. mutta kaikinpuolin hyvin valaseva elokuva ja joiltain osin hyvittavakin :)
[www.imdb.com]

*SPITTIN' FIYAH SOUND ROCKIN' IT!*
SF SOUNDCLOUD
FACEBOOK & FACEBOOK RYHMÄ
TUPLA-VEE MIXCLOUD
TUPLA-VEE SOUNDCLOUD
05200

Päiväys:

kyllähän mä tuon colorsinkin jo taisin mainita.. ;)

------------------------
Convite para vida.

Päiväys:

Saving Grace!!!
[us.imdb.com]

Päiväys:

Good bye Lenin! on kertakaikkiaan upea pätkä!

itse olen hurahtanut tarantinoon,jos et ole nähnyt legendaa nimeltä pulp fiction, niin siitä se kevään odottelu aloitettakoon.

vuosi nuoruudestani on kaunis.

Päiväys:

Kubrickilta pitää vielä spesifioida Full Metal Jacket -sotaleffa. Ehkä genrensä paras koskaan. Jää muuten savingprivateryanit sun muut aika kauas taakse. Tää tietysti vaan jos tykkää suolista etc.

Suomalaisista lyhytelokuva Ukkonen on klassikko. [offtopic]Tietääkö joku onko Ukkosen tekijöiden UKK ikinä ilmestynyt? En ole missään törmännyt..[/offtopic]

Klassikoista vielä mainittava Some Like It Hot eli Piukat Paikat. Tää on ollut ihan nassikasta asti lempielokuvia (johtuisko naispääosan esittäjästä..?) ja pitää varmaan kohta ostaa DVD kun vanha VHS alkaa olla puhki kulunut.

Viestiä muokattu (17.01.05 20:39)

Päiväys:

maija poppanen unohtui mainita; hittimusikaali, joka kestää katselua vuodesta toiseen. viime kesänä tuli katsottua parisenkymmentä kertaa..
he pitävät minua hulluna...

Päiväys:

Ikisuosikkeja:
Jean-Jacques Beineix: Diiva
Terrakottasoturi, Aavesoturi, Peking Opera Blues
Marx-veljesten kultakausi
Buster Keaton
Laurel & Hardyn lyhärit
Monty Python: Life of Brian
Coen-veljekset: Fargo ja Voi veljet, missä lienet
Luis Bunuel
ja, ja...

Ja nauhalla odottaa jälleennäkemistä Alain Tannerin "Valovuosien päässä", joka jysähti lukioikäisenä tajuntaan kuin metrin halko.

Mene sivulle:  1234567891011 Seuraava sivu
Sivu:1 / 11

This forum powered by Phorum.