The fastest message board....ever. REGGAE STOMP AFRICAN LINK UP - 30.7.2014 @ SOUL ...
DANCEHALL SATURDAZE w/ CHAPPA - 2.8.2014 @ K2 DI...
DUB SPENCER & TRANCE HILL (CH) / MARIA ALEKSANDR...
DUB SPENCER & TRANCE HILL (CH) feat. UMBERTO ECH...
HELSINKI REGGAE FESTIVAL 2014 - 23.8.2014 @ Vanh...

| KOTIMAISIA ARTISTEJA | GALLERIA | TULEVAT TAPAHTUMAT |
Chatty Chatty : Fi-Reggae
Drama kings & queens corner
Mene sivulle:  12Seuraava sivu
Sivu:1 / 2
Miten täällä on näin hiljaista? Osa 2
Kirjoitti: Scandal Bag (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 5.30

Seitsemän vuotta sitten Fi-Reggaessä valiteltiin foorumin hiljaiseloa. Silloin syynä taisi olla enemmän henkilökohtaiset kismat. Jostain syystä näinä päivinä palsta on taas henkihieverissä. Mistäköhän moinen johtuu?

Tietämys ja kiinnostus selektoinnista aina uusimpiin tansseihin on Suomessa nykyään suurempaa ja laajempaa kuin koskaan aikaisemmin, mutta tapahtumistakaan ei näy pahemmin edes lauseenmittaisia analyysejä.

http://youtube.com/OriginalScandalBag

Re: Miten täällä on näin hiljaista? Osa 2
Kirjoitti: Veli (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 15.51

Ääh, en mä henkihieverissä koe olevan. Aina se vähän välillä hiljaiseloilee. Totta on, että mitään supermotivoivia ketjuja ei ole tullut vastaan, mutta ehkä semmoinen tulee ja jätän hötkyilyn sikseen. Täällä on mukava käydä välillä fiilistelemässä. Parempi näin kuin olisi käsistä lähtenyt, kuten joskus oli lähellä. Yksi mikä on itsellä, että uuteen musaan tulee vähemmän kiinnitettyä huomiota muuten kuin tansseissa. Tuoreita puheenaiheita siis on multa turha hakea. Vanhaa hehkutusta kuten aina. Heavenless on päivän rytmi 365.

-
--
---
http://kangaspuu.blogspot.com/

Päiväys: 9.toukokuuta 2011 19.33

^Aivan totta, että hiljaiseloa on aina silloin tällöin. Bongasin vanhoista ketjuista 7 vuoden takaa tuon otsikon. Jätin kuitenkin nostamatta sen ketjun ylös, koska ketjussa oli paljon henkilökohtaista mittelöä. Siksi 'Osa 2'. Ok, oikeaoppisesti tän ois pitänyt olla 'Osa 3'.

Mutta jos tosiaan ajattelee mainitsemaltani kannalta, niin onhan tässä muutaman vuoden aikana ilmestynyt Suomeen ihan hirveesti uusia reggaefaneja - erityisesti uuden dancehallin ystäviä. Siihen verrattuna aika harvoin näkee edes pienimpiä kommentteja itse musasta, selektoinnista, tanssista, yms. Osa keskusteluista käydään kavereiden kesken Facebookissa. Mun mielestä olis kiva saada ainakin osa niistäkin kommenteista myös tänne.

Muiden mielipiteitä asiasta?

Kirjoitti: X (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 22.07

Joo facebookissa videot ja keskustelut häviää parissa päivässä jonnekkin hankalasti selattaviin seinien uumeniin, siks mä tykkään postailla tänne sellaset musaan liittyvät jutut joihin haluaa ehkä joskus palata. Melkein joka päivä tulee fi-reggae edelleen avattua ja lukastua uudet postaukset.

http://i4.photobucket.com/albums/y107/riinah/d8771519-bfae-4e6f-a35c-6bbefdf5b616.jpg

http://www.facebook.com/OneLoveHelsinki
http://bujutrial.blogspot.com/
http://dancehall-dance.blogspot.com/
http://youtube.com/riinah/

Kirjoitti: pulla (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 22.21

heipähei! musta ainaki joskus tuntuu etten aina ees uskalla kirjottaa tänne, kun tuntuu että te kaikki jo entuudestaan tunnette toisenne ja ihmettelette mitä tuo uusi noob tuossa yrittää.. :D

Kirjoitti: X (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 22.29

Päiväys: 9.toukokuuta 2011 23.15

Lainaus:
pulla
heipähei! musta ainaki joskus tuntuu etten aina ees uskalla kirjottaa tänne, kun tuntuu että te kaikki jo entuudestaan tunnette toisenne ja ihmettelette mitä tuo uusi noob tuossa yrittää.. :D

Kiitoksia tärkeästä kommentistasi, pulla! Ja todellakin, tervetuloa! Mä oon täysin samaa mieltä X:n kanssa, et hyvä vaan, ettei täällä oo aina me samat naamat - tai nimet.

Mä tykkään kun ihmisillä on kaikenlaista sosiaalista toimintaa. Sanoihan Bobikin muistaakseni jossain jotenkin niin, et reggaessä on kyse ennen kaikkea ihmisistä ja ihmisten keskinäisestä vuorovaikutuksesta. Mä harrastan Fi-Reggaen sisäpiirin juttuja sekä kommentteja, jotka eivät aina aukea sellaisille, jotka eivät ole kovin kokeneita reggaen- tai jamaikanystäviä, mutta en todellakaan tykkää sellaisesta sisäpiirin klikkiytymisestä, jossa "ulkopuoliset" todellakin tuntevat itsensä ulkopuolisiksi vailla mahdollisuuksia päästä "sisäpiiriin".

Osa monen newbien hiljaisuudesta selittyy varmaan suomalaisille tyypillisellä vaatimattomuudella ja arkuudellakin, mutta myös meidän aktiivikirjoittajien toisinaan harrastamalla tylyydellä, joka on välillä myös väärän tulkinnan tulosta. Suomalainen kommunikointi on yleisesti ottaen kylmää ja epäkohteliasta, ja nettikirjoittelussa moinen negatiivisuus helposti vain korostuu. Uskon kuitenkin, että kansainvälistymisen myötä suomalainen kommunikointikin kehittyy inhimilliseen suuntaan. Okei, tämä on jo oma aiheensa, mutta sivuaa tätäkin keskustelua.

Fi-Reggae perustettiin reilut 10 vuotta sitten kaikille jamaikalaisen musiikin ystäville, ja sellainen se on tietääkseni edelleenkin, joten ei muuta kuin tervetuloa keskustelemaan!

Kirjoitti: Bommitommi (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2011 23.22

Lainaus:
Scandal Bag
Fi-Reggae perustettiin reilut 10 vuotta sitten kaikille jamaikalaisen musiikin ystäville, ja sellainen se on tietääkseni edelleenkin, joten ei muuta kuin tervetuloa keskustelemaan!

Word! Hyvä Scandal, puhut asiaa.

Komposti @ Facebook / Komposti @ Twitter / Komposti @ SoundCloud
Jukka Poika @ Facebook / Raappana @ Facebook

Ylivoima-studio online!

Kirjoitti: hirsi (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.toukokuuta 2011 9.53

Scandal sanoi hyvin.
Tervetuloa vain mukaan kaikki uudet. Minäkin olen roikkunut täällä vuosikaudet, joskus jopa kirjoittaen arvosteluja musiikista (niitä ei kyllä ymmärrä muut kuin minä itse :D, mutta tulevatpa sitten omaksi iloksi).

Tuo sisäpiirisysteemi johtuu varmaan ainakin osaltaan siitä, että suuri osa näistä sisäpiiriläisistä on ollut aikaslailla tuolta Tero Kasken ajoista lähtien mukana, tai ovat muuten akstiivisia musiikkitoimijia ja tuntevat toisensa ennen nuo piirit olivat huomattavasti pienempiä ja samanlainen ( vähän erikoinen) musiikkimaku veti ihmisiä toistensa kanssa tekemisiin.

Never Grow Old.

Kirjoitti: pinju (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.toukokuuta 2011 16.18

Löysin tämän sivuston muistaakseni vuonna 2007. Nykyään tulee käytyä/luettua aiempaa vähemmän johtuen keskustelijoiden usein valitettavan negatiivisesta ja kapeakatseisesta suhtautumisesta asioihin. Ilo ja avoimuus ei kuki täällä,ainakaan "ulkopuolisen" silmin ja se on sääli. En yleistä, mutta tämä on oma kokemukseni asiasta ja saa vapaasti olla myös eri mieltä :)

Kirjoitti: Lauri Heinonen (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.toukokuuta 2011 16.20

true talk..toivottavasti kesä toisi tullessaan positiivista latausta ihmisiin

#1 POUTA SOUND

Päiväys: 10.toukokuuta 2011 18.15

No kiitos ja kiva kuulla että uusi porukka on tervetullutta. Mulla kun ei oo kauheesti reggaesta tykkäilijä -kamuja niin kiva kun voin täältä käydä väijymässä mikä on meno millonki :) Itekki jo pari vuotta tätä foorumia seurannu mutten oo aikasemmin uskaltanu osallistua keskusteluun...ja luulen etten tosiaan oo ainoo.
Voih ,oon yrittäny olla positiivinen tänää, mut joku ihme kiukkumeininki ollu kokoajan. Pitää laittaa joku reggaebiisi soimaan josta tulee parempi mieli. Ehdotuksia?

Kirjoitti: merinaemilia (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.toukokuuta 2011 23.55

:))

oon huomannut saman, tosi hiljaiselta on vaikuttanut.. facebook saattaa vaikuttaa osittain asiaan. sit on omakin kiinnostus laantunut foorumin seuraamiselle, kun ei oo osunut silmään hetkeen mitään kovin tarttuvaa keskusteluu/aihetta.

nii ja lisään vielä, että omalta osaltani myös reggaemusiikin kiinnostavuus vaihtelee, on vaihdellut vähäisis määris toki aina, vaikka on kuitenkin aina ollut niitä lempiasioita. siis niinku veli sanoo, tulee hiljaisii kausii..heh. hassua muuten, miten sitä oikein huolestuu jos ei ole tullut käytyä vaikka bileis, tai tanssittuu/fiilisteltyy vähään aikaan.. niinku ois jotenki laiminlyönyt reggaemusiikkia. :)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 11.05. 0.46.

Päiväys: 12.toukokuuta 2011 7.06

Lainaus:
pulla
Pitää laittaa joku reggaebiisi soimaan josta tulee parempi mieli. Ehdotuksia?

Jos täytyy valita vain yksi biisi, niin ehdotan tätä Freddie McGregorin 80-luvun loppupuoliskon(?) kappaletta. Vaikka biisi ei olekaan pelkkää ruusuilla tanssimista, niin ainakin mulle tää biisi on alkutahdeista lähtien erittäin mieltä nostattava. BIG TUNE!!!

Päiväys: 12.toukokuuta 2011 7.17

^Ok, toinen, erilainen 'uplifter' vielä. Tähän liittyy mulla paljon muistoja: kevät -95 Kingstonissa, Elise Kelly Irie FM:llä, Daddy T-Roy, (meinasin kirjoittaa tähän: 'jne.', mutta siinähän ne muistot taisivatkin jo olla). Hieno balladi!

Päiväys: 12.toukokuuta 2011 22.17

Thänks!

Kirjoitti: Don Jusa (IP rekisteröity)
Päiväys: 14.toukokuuta 2011 15.10

Mä älysin joskus viisi vuotta sitten, että perkelettäkö tänne paasaan ketjuihin stooreja tukkimaan, parempi panna blogiin kun oli niin jumalattoman pitkiä paloja. Piti aina räknätä, että paankos tekstin tähän vai vienkö sittenkin muualla pois häiritsemästä. Nythän tämä Facebook on tehnyt sen, että keskusteluja syntyy siinä, mutta niitten taso vaihtelee paljon. Toisaalta niissä on aivan sairaan laajalta skaalalta aivan hirveän erilaisia ihmisiä, mikä toisaalta on hienoa, toisaalta taas kontakti jää usein ohueksi.

Fi-reggae.comin chättyssä on ollut monia vaiheita, ja aina aika ajoin on samoista tyyliin voiko valkoinen olla rasta -aiheista veivattu ja väännetty uudestaan. On ollut hienoja hetkiä, ja näissä henkis-poliittisissa jutuissa täällä on ollut suomalaisen nettikeskustelun historian paras ilmapiiri. Eikä se johdu siitä, että täällä ihmiset ovat samanlaisia. Nyt kun on näitä blogeja, niin kuin Uusisuomi.fi, niin porukat siellä ovat aika ankeita. Itse asiassa aloin kaivata niitä entisiä aikoja.

Jos vertaatte Homma-foorumia ja Fi-reggaeta, niin tämä laiskojen ja saamattomien ituhippien skene on paljon terävämpi ja fiksumpi kui se hompanssihäkin suunpieksäntä. (Olen joskus käynyt siellä, jotta ymmärtäisin ihmislajia.)

Musiikki on sitten asia, että kun täällä ei enää niin näy mitään Airiota ja Vaahteraa ja muita tuon polven mestareita, niin jotain todella tärkeää puuttuu. Itse en osaa kirjoittaa musiikista, en edes osaa seurata skeneä tiiviisti. Bommotommin jotkut levyarviot ovat kivoja luettavia, mutta itse olen hirveän ujo, vaikka paljon olisi aina kysymyksiä, jotka liittyvät soittamiseen. Asioiden sanallistaminen vain netissä ei suju.

Jusa

Love is all I got
Love is all I give
Love is all I receive.
------------------------------------------------
http://www.kapinaliitto.org/
http://www.facebook.com/kapinaliitto

Kirjoitti: hidas vasen (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.toukokuuta 2011 15.33

mä en tiedä millasia supertietokoneita te muut käytätte, mutta mä en enää pysty käymään fi-reggaella, kun täällä on muodostunu toi ihan järjetön tapa lähettää joka keskustelu ihan täyteen youtube-ikkunoita. ne laittaa ainakin mun koneen niin jäkkiin, ettei huvita koko sivulla käydä enään. pari kaveria on valitellu ihan samaa. tääkin säie meinaa sekoilla, vaikka tässä oli vaan kolme youtube-ikkunaa. jos yritän tuolta musiikkipuolelta avata jotain aihetta, ni mun internet kaatuu yleensä, tai menee vaan ihan täysin jumiin. eikä mulla ees oo niin huono kone.
että se on ainakin joidenkin osalta vähentäny/lopettanu tänne kirjottamisen.

Päiväys: 16.toukokuuta 2011 17.22

Hmm onko sulla joku 80-luvun vehje sitten? :D tai paljon tiedostoja että se on iha ylikuormittunu. Mullaki on vaa huonosti toimiva mokkula jonka kanssa surffailen ja no ei se kyllä soita täällä noita biisejä vaan ne pitää avaa uuteen välilehteen ja antaa latautuu jos haluun jonku biisin kuulla.
Niin ja mullaki on joskus vaikeuksia kirjottaa fiksusti tänne ku on vähä sellane tapa et jaarittelen niitänäitä ja sit pitäs se punanen lanka hienosti jäsennellä nii tulee ahdistus enkä lopulta uskalla kirjottaa mitään.

Kirjoitti: tupla-vee (IP rekisteröity)
Päiväys: 17.toukokuuta 2011 0.43

^sama täällä. punanen lanka kateissa kirjottaessa, mut silti tulee kyl välistä hölistyä ja hälistyä tänne millon mitäkin. on kyl tullu lueskeltua enempi. jotenki tykkään tästä näiden vanhojen ja vähän nuorempienki partojen tylystä kielenkäytöstä.. ;) ja nyt kun on kerran hiljaset ajat meneillään ni sitähän voi joutessaan lueskella noita vanhoja topikkeja. siellä on hyvää juttua monen vuoden ajalta ja se on aivan loisto ajantappoa! suosittelen.

*SPITTIN' FIYAH SOUND ROCKIN' IT!*
SF SOUNDCLOUD
FACEBOOK & FACEBOOK RYHMÄ
TUPLA-VEE MIXCLOUD
TUPLA-VEE SOUNDCLOUD
05200

Päiväys: 17.toukokuuta 2011 23.45

^^^hidas vasen, hyvä kommentti, jos tosiaan noi videolinkkaukset on haitaksi. Ihmettelen kyl vähän tuota koneesi hitautta minäkin. Onks sulla kenties kone tosiaan liian täynnä tavaraa vai kenties pc, johon on kertynyt kaikenlaista töhnää? Mä käytän itse mm. halpaa mokkulayhteyttä, eikä mun koneessa (2 GB:n perus-Macbook 2 vuoden takaa) oo mitään ihmeellistä - pitäis toimia yhtä sukkelaan kuin perus-pc:tkin, ja silti videot latautuu ihan kohtalaisen vauhdikkaasti.

Mutta onko tosiaan niin, että videolinkkaukset täällä fr:ssä aiheuttavat kohtuutonta hidastusta kohtuuttoman monelle? Jos niin on, niin voisimme sopia jonkinlaisista säännöistä videolinkkausten suhteen.

Kirjoitti: Nestradamus (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.toukokuuta 2011 8.01

Eipä oo paljoa vastauksia herunut.

"Re: uusia featureja?
Päiväys: 20.maaliskuuta 2010 15.04

Oisko mahdollista pilkkoa lyhyemmäksi tiettyjä ketjuja joissa on paljon videolinkkejä? Latautuminen kestää mopoyhteyksillä ja vanhoilla koneilla liian pitkään.

Terv.nimim. Kärsimätön Nörtti"

Päiväys: 18.toukokuuta 2011 8.04

Ja ylläolevaan vois lisätä sen verran, että voisko näitä kaikkia sivuja vaan yksinkertaisesti lyhentää. Ainakin vähän helpottuisi tuo odottelu.

Kirjoitti: Niki (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.toukokuuta 2011 10.46

Ketjukohtaista lyhentelyä ei voida valitettavasti harrastaa (tekniseltä kantilta siis), jos ei vain lyödä ketjua lukkoon jonkun viestimäärän tultua täyteen ja avata uutta. Keskustelualuekohtaisesti se kyllä onnistuu - tällä hetkellä Chattyn ketjuissa on 30 viestiä sivulla ja muissa alueissa 20. Ehdotuksia saa tehdä, jos tuntuu että numeroita pitäisi muuttaa johonkin suuntaan.

Minulla nuo tuhdimmat videoketjut aukeavat kyllä ihan kiltisti jopa puhelimella ja gprs-yhteydellä selatessa, joskin tuubivideot toki latautuvat hitaammin. Ei kuitenkaan ole toistaiseksi kaatanut selainta muistaakseni kertaakaan. Millaisella kokoonpanolla se puuroutuminen tapahtuu?

Katselin vähän noita tilastoja ja liikennettä on kyllä nyt vähemmän kuin pari vuotta sitten, voin postailla jotain Äärimmäisen Kiinnostavia Lukuja (tm) myöhemmin tänään.

---
"Asiat voi tehdä kolmella tavalla: oikein, väärin tai hippien tavalla, joka on yhtä kuin väärin, mutta paljon hitaammin."

Kirjoitti: Don Jusa (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.toukokuuta 2011 11.16

Tästä klippien määrästä on puhuttu ennenkin:
http://www.fi-reggae.com/read.php?10,231944,231951#msg-231951

Jusa

Love is all I got
Love is all I give
Love is all I receive.
------------------------------------------------
http://www.kapinaliitto.org/
http://www.facebook.com/kapinaliitto

Päiväys: 19.toukokuuta 2011 23.36

Lainaus:
Niki
Katselin vähän noita tilastoja ja liikennettä on kyllä nyt vähemmän kuin pari vuotta sitten, voin postailla jotain Äärimmäisen Kiinnostavia Lukuja (tm) myöhemmin tänään.

Tässä vuosittaiset yhteenvedot, aidosti kiinnostuneille kuukausitason luvut täällä. Oindex mittailee myös. Rivien järjestys on suoraan tuolta tilastoista: yksittäiset kävijät, käynnit yhteensä, sivulataukset, "hitit" ja käytetyn kaistan määrä. Etenkin kuukausittaisista tilastoista näkyvät aika hyvin suosittujen kuukauden miksausten aiheuttamat piikit.

Total 2006 166705 504697 5486442 11082829 319.39 GB
Total 2007 128946 431816 4326685 8324783 464.26 GB
Total 2008 172628 495017 4431942 9153943 574.60 GB
Total 2009 188269 478282 3612847 7761434 181.46 GB
Total 2010 190598 447530 3296898 6644085 201.81 GB

2011 toistaiseksi

Jan 2011 14532 33285 195635 413090 8.44 GB
Feb 2011 14115 32711 205698 430262 8.88 GB
Mar 2011 14409 34813 195707 430987 9.09 GB
Apr 2011 13298 31076 179355 390470 7.92 GB
May 2011 7967 17846 93138 202142 4.07 GB

Ensimmäisen alle kymmenen gigan kuukausi oli viime lokakuu, sen jälkeen siitä on menty yli vain marraskuussa (10,01).

Sellaista.

---
"Asiat voi tehdä kolmella tavalla: oikein, väärin tai hippien tavalla, joka on yhtä kuin väärin, mutta paljon hitaammin."

Kirjoitti: kiikaa (IP rekisteröity)
Päiväys: 21.toukokuuta 2011 23.36

Lainaus:
Scandal Bag
Tietämys ja kiinnostus selektoinnista aina uusimpiin tansseihin on Suomessa nykyään suurempaa ja laajempaa kuin koskaan aikaisemmin, mutta tapahtumistakaan ei näy pahemmin edes lauseenmittaisia analyysejä.

Ei meillä perheellisillä ole aikaa käydä paljonkaan tansseissa..
Eikä ole paljon rahaa levyihinkään. ;)

WHO JAH BLESS, NO MAN CURSE

Päiväys: 22.toukokuuta 2011 0.02

Lainaus:
kiikaa
Lainaus:
Scandal Bag

Ei meillä perheellisillä ole aikaa käydä paljonkaan tansseissa..
Eikä ole paljon rahaa levyihinkään. ;)

Mulla taas ei kukkaro oikein anna myöten bileisiin Suomessa. Kokonaisuus - varsinkin silloin, kun ei ole fillarikelit - tulee mulle turhan kalliiksi. Puhumattakaan, että olisi varaa perheellisyyteen! Ootte te siis onnenpekkoja, te "lapselliset"! ;-)

Ja ihan vain varmistaakseni, etten tullut väärinymmärretyksi: Kiikaa, tarkoitin lainaamassasi pätkässä 'tansseilla' nimenomaan uusimpia tanssityylejä, en bileitä. 'Tapahtumilla' tarkoitin bileitä. Harmi tosiaan, ettei meille "köyhille" heru niistä sen suurempaa kommentointia.

Päiväys: 21.helmikuuta 2012 10.08

Lainaus:
Niki
Oindex mittailee myös. Rivien järjestys on suoraan tuolta tilastoista: yksittäiset kävijät, käynnit yhteensä, sivulataukset, "hitit" ja käytetyn kaistan määrä. Etenkin kuukausittaisista tilastoista näkyvät aika hyvin suosittujen kuukauden miksausten aiheuttamat piikit.

Total 2006 166705 504697 5486442 11082829 319.39 GB
Total 2007 128946 431816 4326685 8324783 464.26 GB
Total 2008 172628 495017 4431942 9153943 574.60 GB
Total 2009 188269 478282 3612847 7761434 181.46 GB
Total 2010 190598 447530 3296898 6644085 201.81 GB

2011 näytti tältä:

http://img545.imageshack.us/img545/4473/fire2011.gif

Aika iso ero alku- ja loppuvuoden välillä, tunne edelleen jatkuneesta hiljentymisestä ei siis ole ollut ihan turha. Kaistaa menee nyt jo huomattavasti vähemmän kuin kuukauden miksausten aikaan. Mitenhän ison osan tuosta käyttävät Scandal ja Hirsi? :)

---

Kirjoitti: ampu (IP rekisteröity)
Päiväys: 21.helmikuuta 2012 14.26

bileissä tulee kyllä käytyä suht taajaan tahtiin (viime viikolla tein jokku henk.koht. enkat pitkään aikaan- to-su joka ilta) pitäsköhä mun alkaa kirjottaa teille edes lauseenmittasia analyysejä tonne tapahtumaosioon ni tiijätte ! hehe

Mene sivulle:  12Seuraava sivu
Sivu:1 / 2

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.
This forum powered by Phorum.