The fastest message board....ever. MIDSUMMER CARNIVAL - 2 NIGHTS OF PARTY! - 21.6.2...
REGGAE STOMP w EARL 16 (JAM) - 26.6.2013 @ MASCO...
DANCEHALL CHAMPIONS - SOUND CLASH & DANCE CONTES...
CHAM (JAM) - 30.6.2013 @ KAIKU (HKI)
REGGAE STOMP w U BROWN (JAM) - 3.7.2013 @ MASCOT...
REGGAE STOMP w U BROWN - 4.7.2013 @ KLUBI (TRE)
TARRUS RILEY (JAM) etc - 14.7.2013 @ Ilosaariroc...
VIHREET LINJAT with KANDIDAATTI & HYVIKSIS BAND ...
RANDY VALENTINE (JA/UK), JUGGLERZ (GER) & KOMPOS...

| KOTIMAISIA ARTISTEJA | GALLERIA | TULEVAT TAPAHTUMAT |
Musiikki : Fi-Reggae
Keskustelut reggae-musiikkiin liittyen
Reggae music discussions
Vuoden 2004 parhaat
Kirjoitti: Scandal Bag (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 13.34

Otin pienen varaslähdön, mutta onhan tässä jo reilut puoli vuotta mennyt...

Vuoden artisti: Vybz Kartel!!!

Kartel on nero! Mies on kerrassaan taidokas laulunikkari ja dj! Ei kai Kartelin tekeleitä voi kukaan enää loppuvuonna lyödä. Eikä tämä ole kännipuhetta! Kartel on muuten kuulemma kirjoittanut myös Macka Diamondin Thrilla-rytmiin tehdyn Done Already -hitin sanat.

Re: Vuoden 2004 parhaat
Kirjoitti: Rootzilla (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 13.49

"Eikä tämä ole kännipuhetta!"

'Mä, mä, shaaatan olla kännisshä, mutta mä ihan oikeeshti karto- kart-, tark-, tarkotan sitä, siish, ööhr...'

One Love,

Rootz

Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 14.01

Rootz, hei! Ihan oikeesti, hei! Tää on oikeastaan ongelma, etten ole humaltunut. Aloin juuri juoda Beliiä, muttei se tunnu potkivan. Onkohan vika siinä, että kyseinen versio on vain 37-volttista? Kartel potkii juuri nyt sitäkin enemmän Cash Money -dubeilla!

"Drink Baba!" - Kartel -

Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 14.11

Seen. ;) Koetas nyt vaan päihtyä sitten.

One Love,

Rootz

Kirjoitti: Uncle Tan (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 16.51

Ulosanti ei oo mikään paras mahdollinen, mutta sanotukset ja flow toimii kyllä perskeleen hyvin :)

Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 20.16

Ei toiminut viina. Ei sitten alkuunkaan. Mikäköhän siinä? Onko kellään neuvoja? Inssi? Garbage? Täytyy yrittää korjata tilanne Sundancessä.

> Ulosanti ei oo mikään paras mahdollinen, mutta sanotukset ja flow toimii
> kyllä perskeleen hyvin :

Eikös sanoitukset ja 'flow' ole olennainen osa ulosantia?

Kirjoitti: Inssi (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.heinäkuuta 2004 20.43

Ihan tolleen näppituntumalla muistelisin, että kyllä se viina on yleensä toiminut, kun on vaan tarpeeksi kiskonut. Tällä lausunnolla en toki halua tulla samaistetuksi alkoholin suurkuluttajaksi muiden arvon boardilaisten keskuudessa.

Kirjoitti: Matti Huuskonen (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 2.12

Minun käsittääkseni se flow on vain hieno lainasana sille ulosannille. Eli se kullekin artistille ominainen tyyli ja rytmi sylkeä ne sanat pihalle = flow = ulosanti.

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 2.25

Oiskohan Tanilla hienovaraisempi käsitteistö käytössä? Jos vaikka flow on se rytmis-melodinen ulottuvuus siinä ulosannissa ja se on nannaa, mutta vaikkapa artikulaatio tökkii? (En ole Karteliin pahemmin tutustunut, joten tämä on vain turhanpäiväistä spekulointia. Mutta lounas tulee vasta 35 min. päästä...)

One Love,

Rootz

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 2.51

Rootz kirjoitti:
> En ole Karteliin pahemmin tutustunut, joten tämä on vain turhanpäiväistä
> spekulointia.

Ei suinkaan. Turhanpäiväistä tuossa kommentissasi oli ainoastaan sana 'turhanpäiväinen'. Pelkkä "joten tämä on vain spekulointia" olisi riittänyt sangen mainiosti. Kenties vähäinen verensokeri haittasi ulosantiasi.

> Mutta lounas tulee vasta 35 min. päästä...

Rootz, sinulla on hieno työpaikka, elämä tai mitä nyt tarkoitatkaan, jos sinulle 'tulee lounas'. Minun täytyy melkeinpä poikkeuksetta 'mennä lounaalle'. Tänään minun täytyy peräti 'tehdä lounas'. Lupasin paistaa Walkerswoodin mainiolla Jerk Seasoningilla maustettua naudanlihaa.

Mutta vielä Kartelin artikulaatiosta: en yhtään ihmettelisi, jos Jamaikalla kielen opettajat kehuisivat Kartelin artikulaatiota aivan kuten Suomessa vastaavat aikoinaan Metallican sanoituksia niiden monipuolisesta sanavarastosta. Kartelilla on myös monipuolinen sanavarasto, mutta ennen kaikkea erittäin selkeä artikulointi. Mieshän selvästi panostaa siihen, koska haluaa saada sanansa ymmärretyksi. Näkyihän siitä merkkejä jo Kartelin esikoisalbumin kansikuvassa, jossa on vierekkäin asetettuna sekä kynä että keko yrttiä.

Kartelin härskejä tekstejä harva opettaja kuitenkaan kehuu. Ei ainakaan oppilailleen. Mun oma äikän opettaja lukiossa oli melko ikääntynyt mies, mutta oli kuitenkin kovasti ihastunut Pelle Miljoonan sanoituksiin. Tunki niitä mukaan ihan oppikirjoihin asti.

Head isu, Rootz! Eli hyvää ruokahalua!

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 4.01

"Rootz, sinulla on hieno työpaikka, elämä tai mitä nyt tarkoitatkaan, jos sinulle 'tulee lounas'."

No, tuon voi tietysti nähdä sairaalan viikonloppuvuorojen hyvänä puolena. Tosin tässäkin kultareunuksessa on kiinni synkempiä pilvenlonkia: ruoka tulee silloin kun se tulee, ei silloin kun sitä olisi aikaa syödä -> tänäänkin jäähtynyt lounas. Ja toisaalta siihen, mitä lounaaksi tulee, ei voi vaikutaa. No, tuleepahan syötyä monipuolisesti.

One Love,

Rootz

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 6.43

Itse asiassa erittäin useat jamaikalaiset nyky-dj:t lausuvat sanansa - vaikka ne suollettaisiinkin hirvittävällä vauhdilla - hämmästyttävän selvästi. Se on vain yksi osoitus kyseisten artistien ammattimaisuudesta. On aivan eri asia kuunnella jotain epämääräistä mökellystä mikkiin rytmin päälle, mistä ei saa mitään selvää. Onneksi sellainen ei ole kuitenkaan vielä levinnyt Jamaikalle asti. ;-)

Kirjoitti: Lauri Heinonen (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 9.00

mä olen täysin ihastunut näihin kahteen rytmiin enkä pääse irti

heavenless 2004.

Choppa Chop - Real Herb
Chronicle - Light It Up (helmi)
Burro Banton - In Da Ghetto
Sizzla - Jah Never Fail I
King Kong - Paradise Lost
Anthony B - Underground
Morgan Heritage - Reggae Music
Lms - Imitations
Heavenless Riddim - Version

the return riddim 2004

Morgan Heritage - Uncomfortable (vuoden paras!)
Shaggy - Get Up Stand Up & Fight (shaggyn tiukin biisi koskaan!)
Voicemail - Jamaican Jiggas

kaikki biisit ihan helvetin hyviä hyviä.
hehkutus meininki =)

niin ja tietysti red alert! (varsinkin cecile - hot like we)

Viestiä muokattu (11.07.04 18:10)

#1 POUTA SOUND

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 9.20

Ei ajatus oikein kulkenut. Tarkoitin lähinnä, että ääni millä Kartel heittää läppää on melko tavanomainen (verrattuna eleen, killaan jne). Flowhan kuuluu toki ulosantiin.

Josta tulikin mieleen, olisiko kenenkään mielestä hyvä idea tehdä oma alueensa lyriikoille tänne fi-reggaelle?

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 15.04

> Tarkoitin lähinnä, että ääni millä Kartel heittää läppää on melko
> tavanomainen (verrattuna eleen, killaan jne)

Tarkoitatko kenties, että Kartelin äänenkäyttö esim. Eleen ja Bountiin verrattuna on monotonista? Jos tarkoitat, niin olen jokseenkin samaa mieltä. Varsinkin, jos vertaa Kartelia vaikka Beenieen. Mutta Kartel ei kuitenkaan häviä muille tarinoinnin kiinnostavuudessa. Miehen juttuja jaksaa kyllä kuunnella, vaikka joskus "stiff cockiet" alkavatkin uuvuttaa.

> olisiko kenenkään mielestä hyvä idea tehdä oma alueensa lyriikoille tänne
> fi-reggaelle?

Tuskin sentään omaa aluetta, mutta linkkejä hyviin lyriikkasivuihin voi kai tuonne Link Up -alueelle rustata?

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 15.20

"linkkejä hyviin lyriikkasivuihin voi kai tuonne Link Up -alueelle rustata?"

Niitä on vaan vähän huononlaisesti, ainakin mun kokemuksen mukaan. Reggae on pahasti aliedustettuna tuolla saralla. Pitäis varmaan tehdä oma sivusto...

One Love,

Rootz

Päiväys: 11.heinäkuuta 2004 18.04

"Tarkoitatko kenties, että Kartelin äänenkäyttö esim. Eleen ja Bountiin verrattuna on monotonista? Jos tarkoitat, niin olen jokseenkin samaa mieltä."

Yep! Juurikin tätä tarkoitin.

Viestiä muokattu (12.07.04 03:05)

Päiväys: 10.syyskuuta 2010 19.27

Lainaus:
Scandal Bag
Lupasin paistaa Walkerswoodin mainiolla Jerk Seasoningilla maustettua naudanlihaa.

Samaa on luvassa tänään illalliseksi. Täytyi kaivaa vanha keskustelu esille, koska huoleni koskee tällä kertaa Walkerswoodin Jerk Seasoningin laatua. Tilasin Saksasta pikkupurkin Walkerswoodin Traditional Jerk Seasoningia, ja se on oudon vetelää, ja muutenkin erilaista kuin Jamaikalta ostamani. Erilainen purkkikin kuin mitä ne kaksi jamaikalaista. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

http://youtube.com/OriginalScandalBag

Kirjoitti: X (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.syyskuuta 2010 20.25

^ei kokemusta walkerswoodin jerkistä. omasta mielestäni fiwi jerk seasoning on paras.

http://s3.amazonaws.com/twitter_production/profile_images/59083481/125px-Flag_of_Jamaica.svg_normal.png

http://bujutrial.blogspot.com/
http://dancehall-dance.blogspot.com/
http://youtube.com/riinah/

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.
This forum powered by Phorum.