The fastest message board....ever.

| KOTIMAISIA ARTISTEJA | GALLERIA | TULEVAT TAPAHTUMAT |
Fi-Reggae: Jamaika
Matkakertomukset, jamaikalainen kulttuuri
Travel stories, Jamaican culture
Mene sivulle:  12 Seuraava sivu
Sivu:1 / 2
Puhelut Jamaikalle
Kirjoitti: ()
Päiväys:

Olen vuosikausia käyttänyt telealea (99533) jamaikanpuheluihini..hinta oli aluksi 4c/min mutta noussut ja on nykyään 14c/min.

Nyt löyty taas muutama edullisempi:

8c/min <[www.99577.fi];

ja

6c/min (vaatii rekisteröitymisen) [www.hotcom.fi]

Olkeepa hyvät ja ilmotelkaa jos löytyy vieläkin halvempia.

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[dancehall-dance.blogspot.com]
[youtube.com]

Re: Puhelut Jamaikalle
Päiväys:

www.hotcom.fi

Jamaika 0.049
Jamaika, mp 0.169

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

99533 nyt 22c/minute, mut parempi linja kun 99577 jossa hieman sellasta viivettä, muuten kuuluu hyvin.

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

musta 99533:n hinta vaihtelee numeron mukaan. tyyliin kännykkään kalliimpi kuin kiinteään linjaan yms. en oo tarkkaillu logiikkaa mut oon huomannu et hinnat vaihtelee.

Päiväys:

Laitoin tähän ketjuun... Aiheena puheajan lataaminen netin kautta jamaikalaisiin puhelinnumeroihin ja varsinkin sen tekeminen Ezetopin kautta.

Digicelillä ois tänään ns. 'Double Bubble'-päivä (kiitos X:lle infosta!), jolloin lataamalla fyrkkaa saa tuplasti puheaikaa. Rekisteröidyinkin Ezetopin käyttäjäksi, mutta petyin hieman, kun huomasin että Ezetop vaikuttaisi veloittavan n. 40 % enemmän kuin jos ostaisi puheaikaa suoraan Digicelin myymälästä Jamaikalla.

Jos näin on, niin onhan toi silti hyvä: 1) Double Bubblen hyödyntämisessä, 2) puhelinnumeron aktiivisena pitämisessä ja 3) siinä, että on silti halvempi ladata rahaa Ezetopin kautta jollekin Jamaikalla, ja pyytää häntä soittamaan Suomeen kuin että soittaisi Suomesta hänelle. Skype on sitten asia erikseen.

[www.ezetop.com]

[youtube.com]

Päiväys:

^veloittavan mistä enemmän? mä oon käyttäny tota ezetopia muutaman kerran just double bubble-päivinä, hyvin on toiminu.

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

^Puheajan ostosta. Mulle ainakin Ezetop-sivu antoi Jamaikan Digicelin kohdalla kolme kiinteää vaihtoehtoa. En nyt muista mitä ne summat tarkkaan oli, mut epäilen, et ne vastaa 1200, 600 ja 300 JMD:n ostoksia (GCT mukaan lukien) Digicelin myymälöissä. Ja ne oli selvästi kalliimpia.

Paljos muuten Double Bubblen minimi olikaan? 200 JMD?

[youtube.com]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi .

Päiväys:

On toi sittenkin halvempi kuin mitä luulin. Yritin äsken ostaa. En kuitenkaan pystynyt maksamaan ostosta, kun en löytänyt mun sirullisesta Visasta kolmen numeron tunnusnumeroa! :-(

Anyway, hinta ois ollut tämä:
Kokonaissumma: 15,94 €, josta turvamaksun(!) osuus 1,00 €.
Sillä olisi saanut 1550,37 JMD:llä puheaikaa (sisältäen GCT:n).
Vaihtokurssiksi tulee tällöin n. 1 € = 97 JMD eli reilut 15 % kalliimpaa kuin mitä Digicelin liikkeessä.

[youtube.com]

Päiväys:

^meileistä löyty yks vanha top up:

Date & Time
2/13/2010 5:15:04 PM

Amount Sent
EUR €14.01

Top-Up Received
JMD $1,473.48 inc. GCT
(JMD $1,178.78 Mobile Top-Up)

Amount Paid
EUR €14.94

Country of Recipient
Jamaica

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

ja se numero on se turvanumero siel kortin takapuolella allekirjotuksen jlk.

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

^Joo, tiedän. Numeroa ei kuitenkaan näy mun kortissa.

[youtube.com]

Päiväys:

^Turvanumero näkyy sittenkin todella himmeenä, kun riittävä määrä valoa heijastuu kortista sopivassa kulmassa. LOL. Ei todellakaan printattu näkyvästi kuten mun aikaisemmissa korteissa.

Kokeilin siis taas. Nyt meni läpi. Maksun loppuvaiheessa Ezetopin systeemi heitti mun pankin sivuille tunnistamista varten. Nyt odottelen josko puheajan vastaanottaja ilmoittaa jotain... ;-)

Edit. Toimii! Kiitti vinkistä, X ja ar!

2. edit. Tiedättekste toimiiks toi sellaiselle Digicelin numerolle, joka ei oo verkon tavoitettavissa? Eli tuleeks puheaika SIM:ille sitten kun puhelin on taas kentässä kiinni?

[youtube.com]

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi .

Päiväys:

Mitä, mitä?!? Et sä muka lähetä itelles puheaikaa? Hirvee epäihminen!

Tunti mennyt mun lähetyksestä. Meni heti läpi, mut Double Bubblea ei oo ainakaan vielä tullut. :-(

[youtube.com]

Päiväys:

lähetän itelleni sillon ku oon saarella mut sellasesta "joka ei oo verkon tavoitettavissa" ei oo kokemusta. mut luulis et ois ihan ok niin kauan kun creditit on voimassa. se double tulee jotenki sillee hassusti et ei välttämättä näy creditteinä mut hyvittyy puheajasta anyway.. tai sit toi oli claro, jonka liittymä mul kans on ollu.

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

^Ok, kiitti! Niinhän se tosiaan tais ollakin tuplan kans, et siin oli jotain tollaista hassua. Oisko ollut niin, et kun seuraavan kerran käyttää puhelinta, niin se putkahtaa tilille tai jotain?

Digicelin Jamaikan sivuilla on kans paljon tietoa tosta, mm:
[www.digiceljamaica.com]

Ootteks te muuten käyttänyt noita Digicelin uskollisuuspojoja? Mä ostin niillä viime vuonna uuden kännykän. Ei riittänyt kuin halpaan malliin tai voi olla, et maksoin viel jonkun 10-20 prossaa puhelimen hinnasta rahalla, kun halusin Nokian.

" 21. If promotional bonuses are being awarded for Top Ups will this be offered also for Digicel Online Top Up also?
· Yes. Digicel Online Top Ups are treated as a regular top up, so all promotional offerings are the same.

22. Will I receive/earn Digicel Loyalty Points when credit is added to my phone via Digicel Online Top Up?
· Yes. You will receive Digicel Loyalty Points for credit added via Digicel Online Top Up.
"

[youtube.com]

Päiväys:

Lainaus
Scandal Bag
Paljos muuten Double Bubblen minimi olikaan? 200 JMD?

Tällä kerralla ei ainakaan Ezetopin tarjoamaan halvimpaan vaihtoehtoon (= 3.73 € eli 310 JMD:n edestä puheaikaa) heru Digiceliltä tuplaa. :-( Voi olla, että jos osto ylittää tonnin (Jamaikan valuutassa siis), niin tulee tuplat. En viitsi kuitenkaan lähteä kokeilemaan. Tänään on Double Bubblen vika päivä tällä erää.

[youtube.com]

Päiväys:

Digicel Jamaica Double Bubble!
Connect with family and friends with our Digicel Jamaica Double Bubble from this Friday 8th to Saturday 9th of October 2010!!

Top up your friends and family in Jamaica with 15USD/10.5GBP/20CAN or more and Digicel Jamaica will double your top up!!

If you send a $20 top up to a Digicel Jamaica subscriber, the Digicel subscriber in Jamaica will then receive the equivalent of a second $20 top up for free.

Dont miss out, top up friends and family online now [www.ezetop.com]!

[www.facebook.com]
[bujutrial.blogspot.com]
[youtube.com]

Päiväys:

Toi Digicelin ja Ezetopin yhteistyönä tarjoama Double Bubble kuulostaa tosiaan ensi silmäyksellä paremmalta kuin mitä se onkaan. Tässä Digicelin ehdot DB:lle Jamaikalla:

"Offer good 12:AM May 17 to 11:59PM October 31. Bonus airtime will be applied immediately after customers adds airtime. Bonus airtime will expire SEVEN (7) days after being applied. Customer must top up by a minimum of $1250JA. Bonus airtime is valid for calls to the USA, Canada, UK landlines, Spain landlines, China, Hong Kong & Jamaican Digicel to Digicel calls only. Airtime can only be added to Digicel prepaid phones currently active on the Jamaica Digicel network. The promotional offer is valid for every recharge made online during the period. This offer is valid only to customers whose Digicel phones are registered in Jamaica."

[www.digicelgroup.com]

Ja sitten lyhyt analyysi:
Pienin Ezetopin tarjoamista vaihtoehdoista, jotka täyttävät tuon 1250 JMD:n minimiehdon on 21,79 €:n ostos, joka kääritään vielä 1,30 euron arvoiseen turvapaperiin. Paketilla saa puheaikaa 1865,99 JMD:lla, joka Ezetopin mukaan vastaa 2332,48 JMD:n (!?!) kokonaishintaa sisältäen 17,5 % GCT:n. Kuitenkin, jos 1865,99 JMD:iin lisätään 17,5 % (kuten Digicelin myymälöissä tehdään), saadaan vain 2192,54 JMD.

Digicel ja Ezetop tarjoavat siis 23,09 €:lla 1866 JMD puheaikaa, johon tulee bonuksena ainoastaan 7 vrk voimassa oleva 1866 JMD:n puheaika, jota ei voi siirtää puhelimesta toiseen normaalin puheajan tapaan. Saman puheajan (1866 JMD; veron kanssa 2193 JMD) hinta Digicel-myymälöissä on 18,90 €, kun kurssina on 1 € = 116 JMD. Tällöin ei saa kuitenkaan tuota viikossa käytettävää bonusta.

Eli jos vastaanottajalla ei ole suurta tarvetta puheluihin, niin ei kannata ostaa puheaikaa tuplauksen toivossa. Taas kuluttajaa vedätetään. Runkut!

[youtube.com]

Puhelut Jamaikalla
Päiväys:

Laitoin Blackberrystä ja sen valmistajasta RIM:stä juttua tähän ketjuun, kun ei osuvampaakaan ketjua löytynyt.

Oon ite harkinnut Blackberryn hankkimista seuraavalle vähänkin pidemmälle Jamaikan-reissulleni. Samalla oon kuitenkin seurannut jo ainakin vuoden RIM:n rimpuilua talous- ja tekniikkavaikeuksissa. Tällä hetkellä vielä Jamaikalla erittäin suosittu Blackberry voi hyvinkin hävitä pian valta-asemansa toiselle merkille.

Onko kellään käsitystä mihin puhelimeen Jamaikalla kenties siirrytään seuraavaksi vai tuleeko mitään yhtä puhelinmerkkiä erikoissovelluksineen? Mä en oo oikein perillä näistä eri puhelimien palveluista ja hinnoista. Nokiallakaan ei näytä menevän yhtään RIM:iä kehuttavammin.

Kanadalainen älypuhelinvalmistaja Research In Motion on yhä tukalammassa tilanteessa:
[www.digitoday.fi]

[youtube.com]

Mene sivulle:  12 Seuraava sivu
Sivu:1 / 2

This forum powered by Phorum.